Kongsi Resepi Sedap dan Mudah, Koleksi Pelbagai Resepi Masakan

Jumaat, 12 Ogos 2016

Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]]

Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]] - Assalam Kepada Para Pembaca Himpunan Resepi Masakan Melayu, Untuk Artikel yang anda baca kali ini dengan Tajuk Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]], Saya telah menyiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil Maklumat didalamnya. mudah-mudahan isi Artikel Artikel Aneka Jenis Kuih, Artikel Kuih Muih Malaysia, Artikel Resipi Ringkas Rumah, yang Saya tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Tajuk : Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]]
link : Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]]

Baca juga


Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]]


Bahan-Bahan yang perlu anda sediakan ialah:-

Bahan Kering –

(*)2 cwn tepung gandum
(*)1 sudu besar baking powder
(*)3 sudu besar gula kastor
(*)1 sudu teh garam

Bahan Basah –

(*)1 biji telur gred A
(*)1 cwn susu segar/susu cair
(*)1/2 cwn minyak jagung
(*)1/2 cwn cheddar cheese ~ diparut

Cara-cara untuk Membuatnya ialah:

1. (*)Ayak bahan kering, baking powder, gula kastor dan garam.

2. (*)Dalam mangkuk yang lain campur bahan basah telur, susu, dan minyak. Pukul sekejap sahaja sekadar untuk bercampur adunan.

3. (*)Tuang campuran telur yang dipukul tadi ke dalam campuran tepung dan gaul rata. Kemudian masukkan keju parut dan gaul lagi hingga rata.

4. (*)Sudukan adunan muffin ke bekas acuan yang sudah diglis dengan sedikit butter dan ditabur sedikit tepung. Boleh juga kalau nak diletakkan dalam papercup, isi 3/4 penuh, tabur sedikit parutan cheedar cheese diatasnya.

5. (*)Panaskan oven dengan suhu 180’C ~ 200’C dan bakar selama 20 ~ 25minit.

Nota:

(*)Muffin memang termasuk kuih yang padat dan agak keras, membuat muffin telur tidak perlu dipukul, cukup dipukul dengan tangan sahaja. Suhu oven sebaiknya tinggi 180~200’C. Panaskan oven dahulu selama 15 minit, bila dah panas masukkan adunan muffin baru turunkan suhu oven, insyalah muffin akan naik dengan cantiknya.



Sekialah Sajalah Untuk Artikel Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]]

Sekianlah artikel Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]] kali ini, mudah-mudahan dapat memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa lagi pada artikel seterusnya.

Anda sekarang membaca artikel Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]] dengan alamat link https://resipitimur.blogspot.com/2016/08/resepi-snow-cheese-cake-aneka-jenis-kuih.html
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Resepi Snow Cheese Cake [[ Aneka Jenis Kuih ]]

0 ulasan:

Catat Ulasan