Kongsi Resepi Sedap dan Mudah, Koleksi Pelbagai Resepi Masakan

Isnin, 15 Ogos 2016

Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]]

Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]] - Assalam Kepada Para Pembaca Himpunan Resepi Masakan Melayu, Untuk Artikel yang anda baca kali ini dengan Tajuk Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]], Saya telah menyiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil Maklumat didalamnya. mudah-mudahan isi Artikel Artikel Aneka Jenis Kek, Artikel Pencuci Mulut, yang Saya tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Tajuk : Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]]
link : Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]]

Baca juga


Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]]

Tart Coklat Sangat lazat

Bahan-Bahannya ialah

Bahan Pastri/Doh –

(*)Mentega
(*)Gula
(*)Garam
(*)Telur (telah di pukul)
(*)Tepung

Bahan Inti –

(*)Mentega
(*)1 sudu esen vanila
(*)Gula halus
(*)Coklat
(*)Double cream

Cara Membuatnya ialah

(*)1. Gaul mentega dan tepung sehingga menjadi sebati. Masukan telur ke dalam adunan sedikit demi sedikit.

(*)2. Gaul adunan dengan tangan sehingga menjadi doh yang sempurna. Sejukkan doh yang telah di uli di dalam peti ais sekurang-kurangnya 30 minit.

(*)3. Ambil doh yang telah di sejukan dan taburkan sedikit tepung di atas adunan doh (agar tidak melekat saat menguli). Kemudian canaikan doh mengikut saiz yang di inginkan / mengikut acuan.

(*)4. Sapukan mentega ke keliling bekas pembakar. Masukkan doh di dalam acuan dan ratakan kepingan doh mengikut bentuk acuan. Ambil garfu dan cucuk bahagian bawah doh agar doh dapat di masak dengan sempurna.

(*)5. Setelah itu, bakarkan ia di dalam ketuhar dengan suhu 325oC selama 15 minit atau sehingga doh menjadi sedikit keperangan dan sejukan ia selama 10 – 15 minit.

(*)6. Panaskan periuk dan lakukan teknik ‘double boiling’ untuk cairkan coklat bar. Masukan double cream, mentega dan coklat mengikut kuantiti yang diinginkan.

(*)7. Kemudian kacau sehingga ia menjadi sebati dan tuangkan ke dalam doh yang telah di sejukan sebentar tadi dan masukan di dalam peti ais semula selama 2 jam. Sedia untuk dihidangkan.



Sekialah Sajalah Untuk Artikel Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]]

Sekianlah artikel Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]] kali ini, mudah-mudahan dapat memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa lagi pada artikel seterusnya.

Anda sekarang membaca artikel Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]] dengan alamat link https://resipitimur.blogspot.com/2016/08/resepi-tart-coklat-sangat-lazat-pencuci.html
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Resepi Tart Coklat Sangat lazat [[ Pencuci Mulut ]]

0 ulasan:

Catat Ulasan